Get widget

Saturday, June 1, 2013

Ελλάδα 2013 -Λογοκρισία και Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής




Πριν από καμιά δυο μέρες έπεσε στην αντίληψή μου ανάρτηση στο facebook θεσσαλονικιάς δασκάλας η οποία με άφησε άφωνη.. 
Αναδημοσιεύω :

"Γονιός ήρθε στο σχολείο να διαμαρτυρηθεί στη διεθύντρια επειδή δίδαξα στα παιδιά (Ε' δημοτικού) τον Κεμάλ του Χατζηδάκι στο μάθημα της μουσικής κατηγορώντας με για ισλαμική προπαγάνδα. Αντίδραση διευθύντριας? Μπήκε στην τάξη και μάζεψε από τα παιδιά τις φωτοτυπίες που είχα μοιράσει. Έπειτα με κάλεσε στο γραφείο της και αφού δήλωσε απογοητευμένη από τη δουλειά μου μου ανέλυσε για ποιους λόγους στο δημοτικό μόνο μας μέλημα οφείλει να είναι να μαθαίνουμε στα παιδιά να αγαπούν την πατρίδα και να τονώνουμε το εθνικό τους φρόνημα.

Αν σας έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο(απευθύνομαι στους εκπαιδευτικούς φίλους) θα ήθελα να επικοινωνήσετε μαζί μου, γιατί θεωρώ πως τα πράγματα έχουν ξεφύγει και κάπως πρέπει να αντιδράσουμε, έστω σε επίπεδο δημοσιοποίησης αυτών των φαινομένων. Δεν είναι δυνατόν το έργο των εκπαιδευτικών και ιδίως των καλλιτεχνικών μαθημάτων να υφίσταται λογοκρισία, ούτε τα φαινόμενα φανατισμού που μας έχουν παγώσει το αίμα να τα βλέπουμε να τρυπώνουν στα σχολεία με τις ευλογίες των διευθυντών και των ανωτέρων τους.

Το mail μου: [email protected]"


Θα μου πεις "σιγά κοπελιά, 34 χρονών έγινες, ακόμα να συνηθίσεις ότι ζεις σε λοβοτομημένη χώρα?".  Κι όμως, κάθε φορά που λέω ότι δε μπορεί να έχει πιο κάτω , έχουμε πιάσει πάτο, εκεί συνειδητοποιώ οτί τελικά αυτός ο πάτος είναι άφαντος. Α-Φ-Α-Ν-Τ-Ο-Σ.  

Το "επικίνδυνο για το εθνικό μας φρόνημα " ποίημα του Νίκου Γκάτσου , μελοποιήμενο από τον Χατζηδάκη μπορείτε να ακούσετε παρακάτω:



Διάβασα πολλά πράγματα πριν αποφασίσω να γράψω για αυτό. Το καλύτερο σχόλιο που είδα ήταν αυτό της Ελευθεροτυπίας που έγραψε " εκεί που σταματά η παιδεία , αρχίζει το σκοτάδι.."

Γιατί αγαπητέ αναγνώστη είμαστε τόσο υποκριτής λαός που θεωρούμε το παραπάνω αριστούργημα επικίνδυνο για το εθνικό μας φρόνημα επειδή αναφέρεται σε μια μεγάλη τούρκικη προσωπικότητα, τον Κεμάλ(όχι τον γνωστό Κεμάλ της νεότερης ιστορίας που συνδέθηκε με τις γενοκτονίες, αλλά τον "νεαρό πρίγκηπα, απόγονο του Σεβάχ του Θαλασσινού) , όταν σύσσωμο το ελληνικό έθνος , συμπεριλαμβανομένης κατά πάσα πιθανότητα της κυρά διευθύντριας που "μάλωσε" την δασκάλα, παρακολουθεί Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής ανελλιπώς κάθε βράδυ! 

Διότι το 32% Μ.Ο που χτυπά καθημερινά η σειρά δεν είναι κανένα μικρό νούμερο.Σημαίνει πως το 32% του ενεργού κοινού τηλεθέασης παρακολουθεί την τούρκικη σειρά. Με άλλα λόγια , πάνω από 3.000.000 τηλεθεατές παρακολουθούν καθημερινά τις περιπέτειες του σουλτάνου Σουλεϊμάν, χωρίς να πάθει τίποτα το εθνικό τους φρόνημα. Γιατί εγώ -διορθώστε με αν κάνω λάθος- δεν βλέπω κανέναν να περπατά και να μιλά τούρκικα στον δρόμο, ούτε να ζητά χαρέμια και γυναίκες, ούτε να έχει επεκτατικές τάσεις προς την Δύση. Και εδώ που τα λέμε, καλά θα ήταν να επηρεαζόταν το εθνικό μας φρόνημα από τον κυρ Σουλεϊμάν,να παραδειγματιζόμασταν και να παύαμε να είμαστε τα κατοικίδια της Μέρκελ και του IMF. 

Το σκοτάδι λοιπόν καλά κρατεί, σημάδι ότι η παιδεία μας έχει μαύρη τρύπα. Δεν είναι τυχαίο ότι ανθούν ακροδεξιές παρατάξεις σαν τη Χρυσή Αυγή  (και μάλιστα έχουν αποθρασυνθεί για να είμαστε ακριβείς) , δεν είναι τυχαίο ότι ο κάθε αμόρφωτος κοτσάρει και μια ελληνική σημαία στο μπαλκόνι και το παίζει πατριώτης ενώ δεν έχει διαβάσει ποτέ του ιστορία. 

Αυτό που με εκπλήσει παρόλα αυτά , δεν είναι η αντίδραση της διευθύντριας. Πιθανότατα θα πρόκειται για μια μεγάλη σε ηλικία γυναίκα που την έχει ρουφήξει το δημοσιουπαλληλίκι και τις έχει κάνει τα μυαλά τραχανά. Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι όλη την ιστορία την ξεκίνησε γονιός με τη διαμαρτυρία του. Δηλαδή ένας άνθρωπος όχι παραπάνω από 40-45 χρονών , με δεδομένο ότι μιλάμε για τάξη Ε' δημοτικού. Ένας γονιός που μεγαλώνει παιδί. Και αντί να το βοηθάει να ανοίξει τους ορίζοντές του, να του μάθει να σκέφτεται, προτιμά να πάει στο σχολείο και να ζητήσει τη λογοκρισία της διδακτέας του ύλης. 

Και ας υποθέσουμε ότι το ποίημα αναφερόταν στον Κεμάλ των γενοκτονιών, που ήταν ένας επικίνδυνος, ένας σφαγέας , ένας τέρας (που έχω αντίθετη άποψη και μπορώ να σας την παραθέσω με ντοκουμέντα. Ο Κεμάλ δεν είχε σκοπό να καταστρέψει την Σμύρνη, το έκανε σε αντίποινα των προκλήσεων, των βασανιστηρίων και των λεηλασιών του ελληνικού βενιζελικού στρατού στις τουρκικές γειτονιές, απλά δεν είναι της παρούσης η ανάλυσή του. Είμαι στη διάθεσή του καθενός για περαιτέρω συζήτηση). 

Τι είναι πιο σωστό? Να τα διδαχθεί όλα το παιδί και να κρίνει μόνο του αν  ο Κεμάλ ήταν επικίνδυνος ή να του επιβάλλεις εσύ την αλήθεια που θεωρείς safe με το μικρό μυαλό σου,  κρύβοντάς του τα γεγονότα? Και αν μεγαλώσει και καταφέρει με κάποιο τρόπο να ξεφύγει από τον σκοταδισμό και διαβάσει μόνο του και βρει την αλήθεια και έρθει να σου ζητήσει τον λόγο τι θα του πεις? Ότι φοβόμουν παιδί μου μη πάρουν αέρα τα μυαλά σου και μου ζητάς χαρέμια και παλάτια? Και που να τα βρω μεροκαματιάρης άνθρωπος???
Δε θα πέσεις στα μάτια του παιδιού σου? 

Η υποχρέωσή μας είναι να λέμε την αλήθεια στα παιδιά μας, όσο επικίνδυνη και αν τη θεωρούμε. Δουλειά μας δεν είναι να τους κρύβουμε πράγματα "κάτω από το χαλί" για να τα προστατέψουμε, γιατί μπορεί μια μέρα να σηκώσουν το χαλί και να σε δω μετά τι θα τους πεις. Δουλειά μας είναι να τους παρέχουμε πληροφορίες και να τα βοηθάμε να τις επεξεργαστούν. Να τις φιλτράρουν και να τις αξιολογούν. Και έπειτα να αποφασίζουν μόνα τους αν θα τις απορρίψουν ή θα τις υιοθετήσουν. 

Μόνο έτσι θα δημιουργήσουμε λαό με ανοιχτό μυαλό , που θα διεκδικεί και δεν θα ανέχεται , που θα πολεμά και δεν θα λουφάζει. Λαό ελεύθερο να σκεφτεί, μακρυά από λογοκρισία και σκοταδισμούς. 

Λαό που θα έχει Δασκάλους και όχι δασκαλίτσες.

Λαό που θα βλέπει Σουλεϊμάν και δε θα ντρέπεται να το πει! Γιατί όποιον και να ρωτήσεις αν βλέπει θα σου πει "εγώ?απαπαπαπαπα, δε βλέπω τέτοια πράγματα!" . Εσύ χάνεις παρεπιπτόντως!



ΠΙ ΕΣ: Όπως κατάλαβες- και όχι δεν ντρέπομαι καθόλου- βλέπω φανατικά Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής. Μου αρέσει , πολύ θα ήθελα να ζω σε ένα χαρέμι , με καμιά 50άρια παλλακίδες να μου κάνουν μασάζ κάθε μέρα σε πόδια, χέρια, κεφάλι, πλάτη , να έχω 2 δωμάτια με μεταξωτά φορέματα σε ότι χρώμα γουστάρω , να φοράω διαμάντια και ζαφείρια ακόμα και στην τουαλέτα και να βλέπω από το μπαλκόνι μου τον Βόσπορο.

Και sorry κιόλας, αλλά έχεις δει τον Μαλκούτσογλου? Να το βράσω το εθνικό μου φρόνημα. 

Και FYI το εθνικό μου φρόνημα είναι μια χαρά, το πάω σε γιατρό αραιά και που να μου το εξετάσει. 

9 comments:

  1. Και πολύ καλά τα λες! Την είχα διαβάσει και εγώ την εν λόγω ανάρτηση στο facebook κσι είχα φρίξει! Τι να πεις: Ελλάδα, η μοναδική χώρα της Αφρικής που κατοικείται από λευκούς...

    ReplyDelete
    Replies
    1. " η μοναδική χώρα της Αφρικής που κατοικείται από λευκούς..." μα πόσο τέλειο και πόσο αληθινό..χαχα

      Delete
  2. Από όταν ήμουν εγώ μαθήτρια, μέχρι τώρα που είναι τα παιδιά μου μαθητές, οι ΔΑΣΚΑΛΟΙ που έχω γνωρίσει, μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Αυτοί που διδάσκουν κάτι πέρα από προπαίδεια, ορθογραφία και κανόνες. Αυτοί που θέλουν να μάθουν τα παιδιά να έχουν το μυαλό και την ψυχή τους ανοιχτά, να κρίνουν, να συγκρίνουν και να μην δέχονται μασημένη τροφή.
    Εντάξει, τούρκικες σειρές δεν βλέπω, αλλά γιατί δεν μου αρέσουν. (Παρακολουθώ Αμερικανιές εγώ...) Δεν υποστηρίζω όμως πως αυτό με κάνει περισσότερο Ελληνίδα από όσους βλέπουν.! Την καλημέρα μου !

    ReplyDelete
  3. Κι εγώ Αμερικανιές παρακολουθώ..χαχα.. Το εθνικό μου φρόνημα βέβαια δεν είναι στα καλά του τώρα τελευταία.. αλλά δε νομίζω να φταίει αυτό..Κι όσο για την διευθύντρια ένα έχω να πω ή μαλλον δύο: α) ώρα για σύνταξη και β) μήπως να περάσει κι από καμιά βιβλιοθήκη μπας και ξεστραβωθεί...καλημέρα και καλό μήνα!

    ReplyDelete
  4. Χθες που είδα την ανάρτηση, έπεσα από τα σύννεφα. Η πρώτη σκέψη που μου ήρθε στο μυαλό ήταν: πόσο εμπαθείς και ρατσιστές είμαστε σαν λαός; Και όχι μόνο είμαστε, αλλά δεν το παραδεχόμαστε κιόλας! Σαν καθηγήτρια, προσπαθώ κάθε μέρα να φέρω τα παιδιά μου σε επαφή με το διαφορετικό, με το ¨ξένο¨. Γιατί αν κάτι το γνωρίσεις, παύεις να το φοβάσαι και ίσως αρχίσεις και να το συμπαθείς. Αν, όμως, λέω, αν μείνεις στα σκοτάδια της ξενοφοβίας και της αρρωστημένης πατριδολατρίας, τότε είσαι καταδικασμένος στην εθνική απομόνωση και στην παρωπιδοποίηση σε σημείο που να μη βλέπεις πιο πέρα από τη μύτη σου. Και στις μέρες μας, αυτό που χρειαζόμαστε είναι άτομα-αυριανούς πολίτες ανοιχτόμυαλους, απαλλαγμένους από μίση και εμπάθειες, ικανούς για κριτική σκέψη! Συγνώμη για το μεγάλο σχόλιο, αλλά από χθες έχω φρίξει.....

    ReplyDelete
  5. Δασκάλα και χρησιμοποιεί αυτό το ερωτηματικό ?

    ReplyDelete
  6. Το ερωτηματικό "?" το χρησιμοποιώ εγώ και όχι η δασκάλα γιατί είναι ποιο μπαμπάτσικο και εντυπωσιακό.Για εφέ, καταλάβατε?

    ReplyDelete
  7. Τη στρουθοκάμηλο την ξέρεις????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το πουλί το μαλλιαρό το ψηλό που χώνει τη μούρη του στο χώμα??? Ε τέτοια κοινωνία είμαστε αγαπητή μου, χώνουμε το κεφάλι μας, αλλά τον κώλο μας (συγχωρέστε τα γαλλικά μου..) τον αφήνουμε να φαίνεται φαρδύς πλατύς! Και νομίζουμε ότι κανείς δεν τον βλέπει.

      Delete